Ceremonia cu membrii de onoare a celui de-al II-lea congres al Alianţei Naţionale pentru Restaurarea Monarhiei (28 septembrie 2014, Buşteni)

La 28 septembrie 2014, în a treia şi ultima zi a celui de al II-lea congres al Alianţei Naţionale pentru Restaurarea Monarhiei (ANRM), au participat şi ţinut cuvântări membri ai nou-înfiinţatului Consiliu de Onoare al asociaţiei, invitaţi de doamna Marilena Rotaru, care a moderat evenimentul.

1. Cuvântul de deschidere al doamnei Marilena Rotaru, co-preşedinte ANRM

Marilena Rotaru (co-preşedinte ANRM):

„Noi nu trebuie să ne lăsăm transformaţi de politic, ci noi trebuie să încercăm şi să reuşim să transformăm politicul.”

Doamna Marilena Rotaru îl prezintă pe Mircea Carp:

2. Cuvântarea domnului Mircea Carp, jurnalist Europa Liberă [1]

 „Popularitatea foarte mare a Regelui (peste 45%) este un pas spre drumul realizării aspiraţiilor noastre comune – restaurarea monarhiei.”

 „Restaurarea monarhiei este cel mai frumos vis pe care-l am, acum, când se apropie apusul soarelui meu.”

3. Cuvântarea domnului Nicolae Constantinescu[2], medic chirurg

„După 1989, mi-am propus să fiu mărturisitor: să mărturisesc că sunt creştin-ortodox şi regalist.”

„Un act manageral înseamnă informare, decizie şi cintrolul instituţiei. Unde a lucrat cu toată ticăloşia regimul comunist a fost la informaţie [….]. Regele s-ar fi îngrijit că informaţia populaţiei este cea corectă.”

___________

4. Cuvântarea domnului Dinu Zamfirescu, istoric

„Am avut o educaţie monarhistă.”

„La 8 noiembrie 1945 am fost arestat fiindcă îmi exprimasem simpatia la adresa Majestăţii Sale Regelui Mihai. Am vrut să arătăm opiniei publice internaţioanel simpatia existentă pentru Rege.”

„Actul de la 23 august 1944 a fost unul de mare curaj. Sunt în curs de descifrare a unor documente privind acea noapte, pe care le voi publica.”

„L-am cunoscut pe Rege mai bine în exil şi în periaoda în care nu i se permitea să vină în ţară. Pe 19 decembrie 1989, m-am dus la Versoix şi i-am propus să dea un mesaj pentru armata română, un îndemn ca aceasta să nu tragă în populaţie. A fost o întarziere, dar mesajul a fost înregistrat şi nu este foarte cunoscut.”

„Monarhia este singura soluţie viabilă pentru ca această ţară să se bucure de prestigiul de care s-a bucurat.”

___________

5. Cuvântarea domnului Cristian Bădiliţă, istoric al creştinismului

„Partidele politice, Parlamentul şi Senatul sunt instituţii legitime. Mărul otrăvit al regimului republican este instituţia prezidenţială.”

 „Să nu ne molipsim de duplicitatea republicană: să cântăm aici «Trăiască Regele», şi să votăm cu un preşedinte la alegeri. Noi nu am avut un preşedinte bun.”

– programul-operaţiune „De ce votez monarhia la prezidenţiale” (26 septembrie 2014):

“1. Republica s-a instaurat în România la iniţiativa şi sub presiunea marelui dictator sovietic Stalin. Cum bine se ştie, Regele Mihai a fost obligat să abdice prin şantaj: dacă nu ar fi semnat actul de abdicare, o mie de studenţi ar fi fost executaţi. Voinţa poporului nu a fost consultată asupra schimbării de regim.

  1. În România, republica este echivalentă cu regimul criminal comunist şi cu regimul mafiot postcomunist.
  2. Primul preşedinte al republicii a fost dictatorul Nicolae Ceauşescu. El a rămas modelul preşedinţilor ulteriori.
  3. Instituţia prezidenţială nu are legitimitate în România. Este injust ca preşedintele unei republici de origine comunistă să uzurpe locul deţinut, de drept, de Casa Regală a României.
  4. Ca monarhişti şi patrioţi românirefuzăm să finanţăm din impozitele noastre o campanie republicană de origine comunist-sovietică.
  5. Partidele politice, Parlamentul, Senatul sunt forţe politice şi instituţii legitime, normale.Singura instituţie nocivă şi nelegitimă, care trebuie să dispară din România, este instituţia prezidenţială.
  6. Monarhiştii români nu vor boicotarea alegerile prezidenţiale. Ei vor participa MASIV şi vor scrie pe buletinul de vot cuvântul MONARHIE. Toţi românii care au convingeri monarhiste sunt îndemnaţi să voteze în acest sens, pentru a şterge, printr-un simplu gest de demnitate personală, ruşinea istorică din decembrie 1947.
  7. Fiecare campanie republicană a prezidenţialelor costă sume uriaşe, suportate de contribuabili. Doar pentru campania din 2014 ministerul de interne a primit 166.778.000 lei. Aceşti baniar putea fi folosiţi în scopuri cu adevărat utile.Revenirea la Monarhie ne-ar aduce economii inclusiv la capitolul financiar.

__________

Doamna Marilena Rotaru îl prezintă pe Ion Andrei Gherasim:

6. Cuvântarea domnului Ion Andrei Gherasim, director al Fundaţiei „Corneliu Coposu”

„Voi muri naţional ţărănist şi monarhist.”

„Nu eu merit această invitaţie, ci mama şi bunicul meu (Ilie Lazăr şi Lia Lazăr Gherasim), care au făcut puşcărie şi au luptat ca monarhia şi dreptatea să ducă mai departe credinţa în Dumnezeu.”

„Sunt nepotul direct al lui Ilie Lazar, care fusese pregătit, pentru actul de la 23 august, pentru a merge în Ardeal să aducă oameni de încredere care să aibă grijă de mareşalul Antonescu. Acest lucru din păcate nu s-a mai întămplat (datorită devansării operaţiunii din 26 august la 23 august).”

 „Când Corneliu Coposu se afla în comă, sora lui a mers în camera de spital şi i-a şoptit că are un mesaj de la Majestatea Sa. Atunci, Seniorul a schiţat un zâmbet.”

„Este fals că Seniorul l-a susţinut pe Raţiu şi pe Constantinescu să candideze la preşedenţie. Le-a spus: «În cazul în care veţi fi aleşi, primul lucru pe care să-l faceţi este să-l readuceţi pe Majestatea Sa pe tronul României.”

„La lansarea de ieri a Clubului Naţional Ţărănist (27 septembrie), am ridicat tema monarhiei: am propus să creem în fiecare judeţe echipe care, timp de doi ani, să explice de ce monarhia este legală şi superioară republicii.”

Marilena Rotaru a rememorat un moment de după moartea Seniorului:

„M-am dus, imediat ce a fost depus, la sediul PNȚCD. […] Mă muncea un gând și, întâlnindu-l pe scările clădirii pe Remus Opriș, l-am rostit: “Primul cuvânt la ceremonia funerară a Seniorului trebuie să fie al Regelui Mihai.” “Trebuie să aprobăm în Biroul Politic Permanent.” [….] Mi-am luat singură toate aprobările. Regelui însă nu i s-a aprobat să participe la înmormântarea Seniorului. Au venit doar Regina Ana și Principesa Moștenitoare Margareta. Am telefonat la Versoix și i-am transmis Regelui Mihai rugămintea să înregistreze pe robotul telefonic din casa Seniorului un mesaj pentru ceremonia de doliu. Am luat caseta din mâna doamnei Rodica Coposu și am făcut două copii. Pe 14 noiembrie am dus una din casete în mașina de transmisie a radioului. Am ajuns apoi lângă microfonul din Piața Palatului Regal și, cu o clipă înainte ca domnul Emil Constantinescu și ceilalți oficiali și reprezentanți ai societății civile să-și rostească discursurile, am spus: ”Primul cuvânt la îndurerata ceremonie este al Majestății Sale Regelui Mihai.” Și glasul Regelui s-a revărsat peste întreaga mulțime îndoliată de pierderea unui martir.”

(text pentru „Enciclopedia Corneliu Coposu” – similar cu cuvântarea ţinută)

7. Cuvântarea domnului Filip-Lucian Iorga, istoric

„Stăm sub demnul lui Carol I, care a deplasat România mai la vest. Înainte, datorită contextului politic, domnitorii sărutau papucul sultanului. Cuza a stat pe un scaun în faţă sultanului, iar Carol a stat lângă sultan – ceea ce era o mare încălcare a protocolului, pe care însă principele a făcut-o, fiind el însuşi un prinţ de stirpe veche, dintr-o mare casă europeană.” 

George Coşbuc [3]: „În ’81 am proclamat regatul. De atunci, stăm la masă cu mai marii lumii.” („Povestea unei coroane de oţel”)

„Monarhia ne-a adus la masă cu mai marii lumii. Până atunci mâncam doar firimiturile de la masa lor…”

„Nu mai suntem la fel de uituci în faţa Regelui: stăm mai drepţi în faţă istoriei.”

„în 1990, nucleul dur al monarhiştilor era alcătuit din oameni mai în vârstă, care cunoscuseră vremea monarhiei – iar populaţia era destul de ostilă ideii de monarhie. Acum, nucleul dur este alcătuit din monarhişti din ce în ce mai tineri – iar ideea de monarhie devine din ce în ce mai populară. Nu mai este astăzi nevoie să scoatem 1 milion de oameni în stradă, ca în 1992.”

„Înainte de 1947, toţi românii patrioţi erau monarhişti.”

______________

„Să fim de partea bună a lucrurilor la apusul soarelui nostru.”

8. George Simion, secretar Platforma Unionistă „Acţiunea 2012”

„Unirea cu Basarabia a început drept o mişcare de la firul ierbi.”

„Am descoperit monarhia cunoscând oamenii care susţin această cauză.”

„Unionismul şi restaurarea monarhiei sunt cauze complementare. Luptăm pentru o Românie mai bună, o Românie normală.”

___________

[1] Mircea Carp a fost coleg de clasă cu Majestatea Sa la Liceul Militar „Nicolae Filipescu” de la Mânăstirea Dealul („am purtat aceaşi uniformă – El de Comandant Suprem am Armatei, eu de sublocotenent”), decorat cu «Coroana României», apropiat în exil de Majestatea Sa.

[2] Primul medic care a acordat îngrijire răniţilor din 22 decembrie 1989, la Spitalul Colţea, asumându-şi un mare risc.

[3] Este vorba de poetul George Coşbuc (1866-1918), născut la venirea lui Carol I şi trecut din lume la Unirea sub Ferdinand I, nu de Octavian Goga (1881-1938), născut la proclamarea Regatului şi trecut din lume la instituirea unui regim de autoritate monarhică.

3 comentarii

Din categoria Universale

3 răspunsuri la „Ceremonia cu membrii de onoare a celui de-al II-lea congres al Alianţei Naţionale pentru Restaurarea Monarhiei (28 septembrie 2014, Buşteni)

  1. Pingback: Cum am devenit membru în Alianţa Naţională pentru Restaurarea Monarhiei | tudorvisanmiu

  2. Pingback: „Istoria unui crez. Cum am devenit monarhist” (Tudor Vişan-Miu) | Organizaţia de tineret a Alianţei Naţionale pentru Restaurarea Monarhiei

Lasă un comentariu