Regele Mihai şi Sfinţii Arhangheli

Regele-Mihai-I-I-©Agerpres

Astăzi se sărbătorește

ziua Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil.

La mulți ani, Majestate!

Regele Mihai I invită românii la Porți Deschise, la Palatul Elisabeta

19 noiembrie 2014, ora 11:00

****

“Noi nu ne aparţinem, noi aparţinem ţării. Este singurul lucru care trebuie să ne conducă în viaţă. Eu însumi m-am identificat cu România şi cu poporul meu. Noi am suferit împreună. Aş vrea ca românii să înţeleagă, vorbesc de cei care încă se mai îndoiesc, că noi am făcut tot ce ne-a stat în puteri pentru binele şi mărirea ţării, în condiţii adeseori imposibile.”

– Majestatea Sa Regele Mihai I al României

în dialog cu Philippe Viguié Desplaces (1992), în “O domnie întreruptă” (Ed. Libra, 1995, trad: Ecaterina Stamatin), p.212

“Mă gândesc câteodată la acel soldat care plângea, în ziua plecării mele din România, în gara de la Sinaia. […] nu i-am uitat nici chipul, nici lacrimile: ele simbolizau durerea tururor românilor care mă vedeau plecând în exil. […] în acea privire încărcată de suferinţă, în clipa când domnia mea era sfârtecată, am găsit eu energia necesară pentru a-mi continua lupta, pentru a atinge un scop pe care astăzi îl simt aproape: acela de a conduce România pe calea modernităţii şi de a da da românilor un strop din cea fericire al cărei gust l-au pierdut după mai mult de 40 de ani de dictatură comunistă. Nu, eu nu l-am uitat pe acel soldat de la Sinaia care îşi plângea Regele. După 45 de ani, aş vrea să îi spun şi lui, ca şi tuturor românilor, că voi fi curând printre ei. Domnia mea nu va rămâne neîmplinită.”

– M.S. Regele Mihai I al României în dialog cu Philippe Viguié Desplaces (1992), în “O domnie întreruptă” (Ed. Libra, 1995, trad: Ecaterina Stamatin), pp.211-212.

„…neamul românesc, care nu uită niciodată, dar iartă totdeauna!, îşi va înnoda, de unde s-a rupt, firul istoriei sale, şi-şi va continua viaţa cu sporită omenie şi cu smerită recunoştinţă către Dumnezeu.”

– M.S. Regele Mihai I al României, 1959, apud Doina Uricariu, Scara Leilor, Ed.Polirom, 2011, vol.II, pp.325-327

__________

un rege„De Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil dăruiesc Regelui meu , Familiei Regale a României și tuturor celor cu care împărtășesc același neclintit crez în monarhia constituțională, ”CUVÂNTUL REGELUI”, grație editurii Curtea Veche. La mulți ani, Majestate!
Prima lansare, la Târgul de carte Gaudeamus, sâmbătă 22 noiembrie, la ora 16:30.”

– Marilena Rotaru

2 comentarii

Din categoria Universale

2 răspunsuri la „Regele Mihai şi Sfinţii Arhangheli

Lasă un comentariu