“Românii şi Coroana. Mărturii despre Monarhie.” (9) Regele şi Ţara

Regele Mihai n-a lipsit de la niciun moment al existenţei noastre româneşti. A participat, cred, în rând cu noi.

ION ZAMFIRESCU[1]

 

ION NICOLESCU (n. 1947)

Eram la Constanţa când, acum câţiva ani, în 2006, Majestatea Sa, regele nostru, MIHAI I al ROMÂNIEI, a vizitat edificiul roman cu mozaic din Piaţa Ovidiu (Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie).

Când a ieşit din muzeu, a venit pe alee înspre trotuarul care mărginea şoseaua. Ajuns pe această cale pietonală, s-a întors la stânga şi a dat mâna cu câteva doamne, care îl aclamau. Eu eram în stradă.

Am trecut pe trotuar, am venit pe la spatele Majestăţii Sale, L-am ocolit şi m-am pus în faţă: „Majestate, daţi mâna şi cu mine!”. Dacă m-am pus în faţa Majestăţii Sale, a dat mâna şi cu mine. Am avut atunci un sentiment:

Durerea acestui Rege este durerea acestei ţări, sau că durerea acestei ţări este durerea acestui Rege. Sentimentul acesta nu mi-l poate lua nimeni.

regele-Mihai-1992

______

[1] Profesorul de filosofie al Principelui Mihai, Mare Voevod de Alba Iulia, între 1938-1940.

Scrie un comentariu

Din categoria Universale

Lasă un răspuns

