“Românii şi Coroana. Mărturii despre Monarhie.” (4) Vizita în Orăştie

Regele Mihai mănâncă foarte puţin.

Dacă eşti invitatul Regelui două zile, simţi foamea…

CORNELIU COPOSU

 regele-mihai

ALEXANDRA CRISTINA ALFERARU (n. 1946)

Această poveste mi-a fost spusă de mama mea. Prin 1941, Regele Mihai având 19 ani, a făcut o vizită la Orăştie[1] împreună cu mama sa, Regina Elena, în cadrul unui turneu în Ardeal.

Societatea din Orăştie s-a pregătit grozav pentru această vizită extraordinară. Au împrumutat o mobilă specială, foarte scumpă, primită de la Paris de o doamnă din Orăştie – şi-a dat dormitorul respectiv în hotelul unde erau cazaţi – tocmai ca să fie primit aşa…. Şi Regele, când a văzut, a spus: „Dar, vai de mine, eu sunt militar, eu am nevoie de un pat de fier, acesta e prea somptuos pentru mine, n-am nevoie de aşa ceva…”.

Pe urmă, a fost pregătită o masă ultra-bogată, şi Regele a spus: „Dar noi seara bem doar o supă de roşii, nu servim asemenea bunătăţi.” A fost foarte bine primit şi a făcut o impresie extraordinară. Acest mod cumpătat de a trăi cred că este, într-un fel, un mod de a-ţi măsura viaţa.

________________

[1] „În Orăştie există o mare biserică – imitaţia Sf. Sofia din Constantinopol – cu un candelabru imens suflat cu aur dăruit de regele Carol al II-lea.” (DONOS MIHAI)

Scrie un comentariu

Din categoria Universale

Lasă un răspuns

