Odihnă veşnică: Mihai Petrovici

Veştile rele se ţin lanţ…
Am aflat astăzi că dl. Mihai Petrovici, unul dintre finii Majestăţii Sale Regelui, a trecut dintre noi acum două luni, la sfârşitul verii, într-o zi de vineri, 25 iulie 2014 (a fost înmormântat duminică, 27 iulie, la cimitirul Pipera)… Vestea a căzut cu atât mai greu cu cât n-avea mult peste 70 de ani…. Dumnezeu să-l ierte!
L-am cunoscut în casa lui Radion Chiaburu, la 10 septembrie 2013. Venise să-i arate fotografii cu tatăl său, căpitanul Petre Petrovici, aghiotant regal, care i-a fost gazdă lui Radion în Bucureşti (locuia foarte aproape de Palatul Regal)… L-am revăzut la 9 aprilie a.c., când l-am invitat la prezentarea volumului „Povestea vieţii lui Radion Chiaburu”, şi la 10 mai, de Garden Party. L-am revăzut la 18 iunie, când ne-am plimbat prin Floreasca şi am stat la poveşti…
Era un om special. Avea un serios simţ al umorului. Era destul de mohorât că nu l-a revăzut pe naşul său, Majestatea Sa Regele. Suferise mult în perioada comunismului pentru acest botez…. I-ar fi plăcut să participe la o reuniune a „finilor regali” la Palatul Elisabeta (ultimul dintre care era Mihai Paleologu, fiul lui Theodor Paleologu). Îi promisesem, ultima dată când ne-am văzut, că voi încerca să aranjez ceva. Din nou, n-am fost vrednic…
Dumnezeu să-l odihnească!

Cu Radion Chiaburu. În fotografie: cpt. Petre Petrovici (fiul, respectiv, gazda).

9 aprilie 2014

9 aprilie 2014

Mihai Lungeanu:

„A plecat la Domnul… unul dintre ultimii Domni Adevărați Iubitori de Teatru, mereu prezent într-un fotoliu de orchestră personal, pe care îl onora cu privirea sa atentă, binevoitoare și cu scrisul său migălos, informat, de nedezmințit. A înnobilat cei cinci ani de Capșa radiofonică și cei zece ani de Majestic săptămânal, cu generozitatea naturală a marilor teatraliști. Arhiva noastră jurnalistică e mai bogată datorită observațiilor sale fine și la obiect, dar cea sentimentală a devenit mai săracă și mai tristă cu plecarea unui prieten discret spre odihna binemeritată, alături de prietenii săi de o viață… care îl vor însoți în eternitatea recunoștinței noastre.

Cu sincerul regretul că nu l-am ascultat povestind mai des, o ultima plecăciune din partea redacției Teatru.” (Revista Teatrală Radio, 26 iulie 2014).

A fost evocat luni, 8 septembrie 2014, la Hotelul Ramada Majestique.

 

Un comentariu

Din categoria Universale

Un răspuns la „Odihnă veşnică: Mihai Petrovici

  1. Frumoasă postare și excelentă ideea reuniunii finilor. Mihail al meu e însă fin al Regelui mai mult ca nepot al lui Alexandru Paleologu, care era pe atunci unul dintre principalii monarhiști.

Lasă un răspuns

