De ce iubesc Paştele? De ce nu…

Ce apreciază Răsvan la noi şi la catolici: «mă bucur cînd îi văd că aduc “lumină” la casele lor, deşi la noi nu e obiceiul». Ca să echilibrăm balansul: noi avem „Lumina Sfântă” de la Ierusalim 🙂 – despre care unii, mai spectici, zic că ar fi o înşelătorie. Dumnezeu ştie!…

Vindecătoru

Marinel, dacă n-am face bîlci televizat din sărbătoarea Învierii Domnului, toate ar fi la locul lor. Adică la locul meu, că nu vreau să vorbesc în numele nimănui. 🙂
Mă bucur de miel, de drob, de salata verde, de spanac, de ouă roşii, de pască şi de cozonac. Mai ales de cozonac. Mi-e dor de atmosfera de la masa de Paşte din fiecare an, cînd trăiau bunicii mei, părinţii mei.
Mi-e dor de chestiile astea şi mă bucur de ele la fel cum mă bucur că revin, în fiecare an, berzele, la cuiburile lor. La fel vin amintirile. De ce de Paşte? De ce de Crăciun? Şi de ce nu?
Ah, că alţii beau toată noaptea sau se destrăbălează pe malul mării în noaptea de Înviere…, e adevărat, dar e treaba lor. Fiecare va primi pedeapsa pentru ce cunoaşte, nu pentru ce nu cunoaşte.
Mă bucur cu ortodocşii, cu…

Vezi articol original 96 de cuvinte mai mult

Scrie un comentariu

Din categoria Universale

Lasă un răspuns

