Precocitatea sfinţilor

Nu mă pot abţine să preiau de departe cel mai frumos articol pe care l-am citit despre o situaţie care a stârnit atâta vâlvă în ţărişoara noastră agitată.

Vindecătoru

Mintea mea funcţionează, de la o vreme, cu icoane. Adică cu un fel de icoane, ca să nu vă sperii.
Nu e vorba despre cele afumate de lumînări, sărutate de credincioşi şi, implicit, făcătoare de minuni, ci de izvodiri ale minţii mele, imagini ideale ale unei lumi contradictorii.
Cînd vorbesc de mănăstiri, de exemplu, gîndul nu mă duce la necurăţiile de tot felul despre care s-a tot scris.
Mi le imaginez curate, ca să le pot locui cu mintea, şi făcute de mîna omului, ca să mă bucur pe deplin numai de Împărăţia lui Dumnezeu.
Este un exerciţiu de umilinţă, dacă vreţi, a unui baptist care se teme să nu fie trecut în categoria idolatrilor, a celor despre care scria, pe vremuri, bunul Steinhardt, ajuns călugăr la Rohia. Cu alte cuvinte, să nu-mi fac icoane din virtuţii.
Fuga Iuliei Ionescu, fetiţa de 15 ani, dintr-o pustie în altă pustie, mi-a…

Vezi articol original 377 de cuvinte mai mult

Scrie un comentariu

Din categoria Universale

Lasă un răspuns

