Strofele mele preferate din “Luceafărul” (2)

– „De greul negrei vecinicii,
Părinte, mă dezleagă
Și lăudat pe veci să fii
Pe-a lumii scară-ntreagă;

O, cere-mi, Doamne, orice preț,
Dar dă-mi o altă soarte,
Căci tu izvor ești de vieți
Și dătător de moarte;

Reia-mi al nemuririi nimb
Și focul din privire,
Și pentru toate dă-mi în schimb
O oră de iubire…

(strofele 71-73)

Cuvintele pe care Hyperion le adresează Demiurgului îmi par a fi o preluare a mesajului atât de frumos pe care Cătălina l-a transmis Luceafărului

Dar dacă vrei cu crezământ
Să te-ndrăgesc pe tine,
Tu te coboară pe pământ,
Fii muritor ca mine. 

De la „ideile măreţe” de la care început (1. „Colo-n palate de mărgean / Te-oi duce veacuri multe, / Și toată lumea-n ocean / De tine o s-asculte”; 2. „O, vin’, în părul tău bălai / S-anin cununi de stele, / Pe-a mele ceruri să răsai / Mai mândră decât ele”), Hyperion a trecut la o idee atât de simplă, dar atât de frumoasă:

Să renunţe la nemurire pentru efemetitatea unei vieţi de muritor, la condiţia sa astrală pentru dragoste. 

Scrie un comentariu

Din categoria Arta Literaturii

Lasă un răspuns

