Dinastie înseamnă putere

O foarte interesantă şi plină de sens definiţie a dinastiei, pa baza unor citate din Noul Testament. La capitolul „puterea de a vindeca”, aş aminti următorul moment din viaţa Majestăţii Sale: „Nimic nu este întâmplător în viaţa unui om. Omul primeşte mesaje de pretutindeni, semne. […] De câte ori, în tinereţe, mi-am dat seama de caracterul necesar al unor întâmplări – şi am început să devin atent. Prima oară când am înţeles că tot ce se întâmplă omului seamănă cu o convorbire ascunsă a fost la Florenţa, când m-am operat de urgenţă. Eram în spital şi într-o zi mi s-a adus în cameră un pacheţel. Cineva mi-l trimisese din America, o fată sau un băiat de vârsta mea care auzise că sunt bolnav. În micul pachet era o sticluţă cu apă sfinţită. Aşa scria pe un bilet. Eu eram proaspăt cusut, dar din cauza bronşitei, de care încă nu mă vindecasem, tuşeam şi aveam nişte dureri teribile din pricina efortului. Într-o noapte, obosit de dureri şi de nesomn, am luat sticluţa şi am băut apa, în credinţa că apa este într-adevăr vindecătoare. Or, s-a întâmplat ceva extraordinar. La o jumătate de oră după aceea, poate mai puţin, poate mai mult, nu-mi aduc bine aminte, mi-au dispărut durerile cu totul. Când s-a întâmplat asta, faptul nu m-a izbit. Mi se părea firesc să nu mă doară nimic. Dar după aceea mi-am adus aminte de durerile grozave de dinainte şi parcă nu-mi venea a crede.” («Convorbiri», M. Ciobanu, 1991-92, ed.3, Humanitas, 2008, p.218)

Contra republicii minciunii: Regatul României

Dynasthai (δύνασθαι) înseamnă „a putea, a fi capabil să”.

Principiul dinastic se întemeiază pe capacitatea de a transmite puterea. De a transmite puterile regale, cele pentru definirea cărora termenul dynasthai e folosit de 8 ori în Noul Testament:

  1. Puterea de a vindeca („Şi un lepros a venit la El, rugându-L şi îngenunchind şi zicând: De voieşti, poţi să mă curăţeşti. Şi făcându-I-se milă, a întins mâna şi S-a atins de el şi i-a zis: Voiesc, curăţeşte-te.[…]Şi i-a zis: Vezi, nimănui să nu spui nimic[…]Iar el, ieşind, a început să propovăduiască multe şi să răspândească cuvântul, încât Iisusnu mai puteasă intre pe faţă în cetate, ci stătea afară, în locuri pustii, şi veneau la El de pretutindeni.)
  2. Puterea de a trăi la vedere („Şi a venit în casă, şi iarăşi mulţimea s-a adunat, încât ei nu puteau nici să mănânce.”)
  3. Puterea de a proteja („creşte şi se…

Vezi articol original 366 de cuvinte mai mult

4 comentarii

Din categoria Universale

4 răspunsuri la „Dinastie înseamnă putere

  1. Daca tot iti place sa pierzi timpul cu marioneta asta politica care este ex regele ,marioneta folosita abil de PNL pentru a desconsidera pe Basescu care vezi doamne provine din trunchiul comun al comunismului respectiv FSN de dreapta ,sa analizezi si alegerile din 1992 sa vezi ca in perioada post decembrista monarhia si ex regele asta al tau adica restauratia a ajutat FDSN sa castige alegerile din 1992 ,asta ca sa vezi ce nociva e asa zisa idee de monarhie ,o idee vida in actualele conditii care nu a ajutat si nu va ajuta vreodata sa apara cetateni capabili responsabili si ca incununare clasa de mijloc care ne lipseste ,Dai cu propaganda !

    IP: 188.25.130.90
    E-mail: aiakos0allure@yahoo.com
    URL: http://gravatar.com/seitanshogun

  2. Aşa este, domnule valah.
    Regele nu a fost lăsat să intre în ţară în 1990 ci a fost trimis în afara graniţei, şi, ca recompensă, a sprijinit victoria electorală a partidului lui Iliescu – chiar dacă, fizic, nu se afla în ţară (a venit în România de Paşti, iar alegerile au avut loc la 27 septembrie 1992).

  3. Domnul valah are si el dreptatea lui. Domnia sa si altii care au crezut ca regele este un exploatator, un vanzator de tara, un hot de tablouri pictate cu sudoarea poporului roman au votat masiv FSN pentru ca alternativa era sa voteze „revenirea mosierilor” si a „capitalismului salbatic” reprezentate de partidele istorice (care se inhaitasera, colac peste pupaza, cu acest tradator Hohenzollern).
    Da domnule valah, aveti dreptate: minciunile enorme despre rege si monarhie au ajutat la vot FSN. Intrebarea e: de suparare ca ati fost prostiti atunci vreti sa-i tinem in continuare la putere pe fesenisti – singurii care mai sustin (fara argumente) aceasta republica a minciunii?

  4. Pingback: Neantul valah | Regatul RomÂniei

Lasă un răspuns

