Majoratul

„Când nu eram decât un plod fără chip, ochii Tăi mă vedeau; şi în cartea Ta erau scrise toate zilele care-mi erau rânduite, mai înainte de a fi fost vreuna din ele.”
Psalmul 139:16 (Biblia Cornilescu)

„Cele nelucrate ale mele le-au cunoscut ochii Tăi şi în cartea Ta toate se vor scrie; zi de zi se vor săvârşi şi nici una din ele nu va fi nescrisă.”
Psalmul 138:16 (Biblia Anania)

„Şi Dumnezeul meu să îngrijească de toate trebuinţele voastre, după bogăţia Sa, în slavă, în Isus Hristos.”
Filipeni 4:19 (traducerea Cornilescu)

[versete primite, în dar, de la domnul Sorin Nicolae Ştefan]

_____

Am împlinit astăzi 18 ani. Conform legilor statului român, de astăzi sunt major 🙂

Acest lucru aduce cu sine patru lucruri importante pentru mine:

– drept de vot (de „a alege”) 

– drept de a semna petiţii (nu on-line, ci cele „pe stradă” – cu valoare legală)

– dreptul de a obţine un permis auto

– dreptul de a mă angaja şi a constitui o firmă

Mai obţin şi dreptul de a consuma alcool, dar acesta – vă spun în mod sincer – nu mă interesează. Mai este şi dreptul de a mă căsători – dar încă nu e cazul 🙂

Bineînţeles, pe lângă drepturi vin şi obligaţii dar, din fericire, am fost crescut de părinţii mei într-un mod care mi-a permis să acţionez destul de independent (adică liber şi responsabil).

………….. 

În continuare, ţin să clarific un alt lucru: de ce, deşi am împlinit 18 ani, sunt încă deabia la începutul clasei a XI-a?

Pentru că am început şcoala la 7 ani şi 9 luni (în toamna anului 2003). Puteţi spune că e foarte târziu, că am pierdut mult timp, că acest lucru m-a întârziat în carieră. În fine, eu nu regret, neapărat….

………….

Îmi permit să mai fac un mic bilanţ, a celor realizate de mine pe parcursul anului 2013 (în continuarea celui din 2012):

– am dezvoltat o „companie-pilot”, Memoriae (eu fiind preşedinte), şi o idee de afacere, servicii memorialistice. Am promovat proiectul nostru la mai multe evenimente (ex: târgul mini-companiilor pe Bucureşti din 27 martie). La finala naţională din 29 mai 2013 a programului „Compania” (2013), derulat de Junior Achievement România, compania noastră a primit premiul „cel mai bun produs/serviciu„. Pentru acest lucru, urmează să primim o bursă în vederea participării la un târg internaţional.

– am retipărit în format A5 cele două volume memorialistice pentru bunicii mei materni, Mircea Mitroi şi Maria Covaliov-Mitroi (click pentru a citi versiunile digitale).

 am deschis un blog privind istoria familiei Sezonov (în februarie) şi cercetarea genealogică (în martie).

– am realizat un nou volum memorialistic familial, pentru Lucia Ionescu-Constantinescu, bunica maternă a vărului meu primar (fiul fratelui tatălui), originară din Focşani;

– am „prestat” primul serviciu memorialistic, pentru o persoană specială ajunsă la o admirabilă etate (despre care voi scrie mai târziu). 

– mi-am format o viziune mai clară despre (post)modernitatea zilelor noastre (începând cu lecturarea cărţii „Omul Recent”, de Horia-Roman Patapievici).

– am participat la mai multe evenimente culturale la Librăria Humanitas de la Cişmigiu (precum cele 7 dialoguri „Înapoi la argument” din acest an, începând din februarie).

– am participat la protestele pentru Roşia Montană, din 1 septembrie până în decembrie 2013 (a căror scop iniţial s-a extins ulterior, incorporând şi alte cauze) şi la Marşul Regalist din 10 noiembrie, pentru revizuirea articolului 152 din Constituţia României.  [Aş fi dorit să particip şi la Marşul pentru unirea cu Basarabia (20 octombrie), însă banalul program de masă nu mi-a permis, participând în schimb la protestul pentru Roşia Montană din acea zi].

11 comentarii

Din categoria Jurnal

11 răspunsuri la „Majoratul

  1. Ioan C.

    La mulţi şi fericiţi ani!

  2. La mulţi ani,albinuţă!Să creşti mare şi să fii fericit! 🙂 (Urările sunt adresate şi fratelui tău mai mic,geamănul Mihai.)

  3. Dragă Alexandra,
    N-aş fi prevăzut că vei începe să scrii sub pseudonim (a adevărat, acum doi ani, ai semnat „Alexis” – dar asta semăna mai mult cu numele tău decât „Xanya”) şi că îţi vei transforma profilul de Gravatar într-unul… de Facebook 🙂
    În rest, îţi mulţumesc pentru urări şi te salut!

  4. Vă mulţumesc, domnule Ioan Cadar.
    (off-topic): am intrat ieri pe blogul dumneavoastră şi l-am găsit golit de conţinut (la fel şi astăzi). Este vorba despre vreo problemă tehnică sau ţine de vreo decizie a dumneavoastră?

  5. Ioan C.

    Nu e nicio problemă tehnică, dar o să fiu plecat, deci nu vreau să mi se lase mesaje de Revelion.
    Or să revină în ianuarie toate articolele.

  6. Vă urez, atunci, de pe acum, să primiţi noul an calendaristic cu cele bune (deşi ştiu că noul an bisericesc este unul cu totul diferit…), şi să ne revedem cu bine în anul 2014!

  7. Ioan C.

    Mulţumesc şi eu!

  8. La multi ani Tudor,
    La multi ani Mihai.
    sa fiti[ amandoi ] in continuare binecuvantati de Dumnezeu cu un climat favorabil pentru a atinge un nivel maxim spiritual, intelectual si profesional…si mai apoi de folos Lui si semenilor.

  9. Dragă Mitică,
    Îţi mulţumesc pentru inspirata urare!
    „Tradiţia” cu care mă obişnuisei, de a-mi trimite versete din Cuvânt, a fost astăzi în mod fericit continuată de către domnul Sorin-Nicolae Ştefan (le-am inclus la începutul articolului).
    Cu drag!

  10. Da, exista si pentru aceasta varsta safaturi , indemnuri , porunci.
    David stia ca a fi ,,om dupa inima lui Dumnezeu” nu e un lucru usor.
    De aceea ii recomanda lui Solomon si singurul mod in care este posibil.
    [imparatul trebuia sa aiba o copie a Legii pe care sa o consulte zilnic…]

    ,,Întăreşte-te şi fii om!”
    1 Imparati 2;2

  11. Pingback: Recapitulare (25) Copacul cu răvaşe | tudorvisanmiu

Lasă un răspuns

