„Dreptul la replică” pentru Ştefan Paraschiv (2) Clarificări despre personalităţi

(răspuns la articolul meu, în continuarea unui dialog)

„1) Adrian Păunescu şi Sergiu Nicolaescu sunt culmi, în artele lor. Păunescu este al treilea poet – cronologic -, ca forţă, din literatura noastră, alături de Eminescu şi Arghezi. Sergiu Nicolaescu este fondatorul şcolii româneşti de film Şi are, Slavă Domnului, de la istoric la artistic, după cum şi Păunescu este polivalent.
2) Nu neg preferinţa mea – atenţie: apusă – faţă de Corneliu Vadim Tudor. Multă vreme, speram în capacitatea lui politică. M-am înşelat. Cine nu se înşeală? Nu cred în democraţie, după cum nu cred în republică. Valorile politice ale lumii contemporane duhnesc. Viaţa diplomatică lipseşte. Mai poate da Europa un Richelieu? Nu am speranţe la capitolul acesta.
3) I.C. Drăgan este, per total, un om admirabil. Nici pe departe de erudiţia lui Buzatu, profesorul din cărţile căruia românii trebuie să îşi înveţe istoria. L-aş pune pe primul loc al podiumului în acest domeniu. Urmează Constantiniu, Berindei. Să nu-i uit pe tomitanii Gheorghe Dumitrașcu (și fata sa, Lavinia – sunt cu amândoi în relații bune) și Valentin Ciorbea.
4) Da, pentru Neagu Djuvara (ca și pentru Boia) nu am niciun fel de respect. Sunt doar aciuați găștii Humanitas. Dacă ai adus argumentul vârstei, ca nonagenar îl iubesc pe Radu Beligan.
Nu e nesimțire, e mândria mea de român. Eu nu cultiv respect decât pentru cei pe care ajung, dacă nu să îi înteleg, să îi cunosc.
5) La discuția despre presă, calitatea îi aparține, de departe, Jurnalului Național. Dan Voiculescu? El, oare, de unde are bani|? Mi se pare un individ din aceeași pastă dubioasă a ultimelor două decade.
Apoi, Ion Cristoiu este unul care, în ciuda taliei, are capacitatea strecurării. Dar și nesimțirea trecerii flagrante dintr-o tabără în cealaltă.
6) Iliescu nu este nici respectabil, nici onorabil. Adaug în schimb: un maestru al puterii, care stă pe cadavre destule. Față de alții, el a luptat exclusiv pentru putere.
Înlocuiesc toate injuriile la adresa lui Băsescu Traian printr-o singură sintagmă: „Îmi este rușine că am pierdut zece ani din viață sub acest dictator”.
Apropo de nea Petrache. Păi, el şi cu Cioran mi se par cei mai savuroşi filosofi din secolul trecut. Dar, ne raportăm la diletanţi ca Patapievici. Ajungem şi acolo.
Nu sunt un discipol al lui Vadim Tudor în ale atacului la persoană. Dezavuez, însă, toți diletanții obraznici, ca Patapievici, Cărtărescu, restul găștii Humanitas. Nu știu dacă Pleșu și Liiceanu sunt inteligenți, dar au pricepere, iușchiuzarlâc, abilitate. Lor le rămân rafturile pline cu tot felul de mizerii, n exemplare din același volum, dar se scot cu Cioran, Ionescu și alții. Așa merge treaba.
Păunescu are milioane de cărți vândute. Cărtărescu este o nulitate cu pretenții, de necitit. Eu îl judec livresc.
7) Hitler- admirabil pentru abilitatea cu care a adus Germania în Epoca celui de-al Treilea Reich. După, vorbește sângele.”

Ştefan Paraschiv 

P.S.: Acest text este o compilaţie din mai multe comentarii, între care se intercalau unele ale mele (pe care, considerându-le irelevante, le-am omis). Titlul îmi aparţine.  

4 comentarii

Din categoria În dialog cu Ştefan Paraschiv

4 răspunsuri la „„Dreptul la replică” pentru Ştefan Paraschiv (2) Clarificări despre personalităţi

  1. Livius

    Înlocuiesc toate injuriile la adresa lui Băsescu Traian printr-o singură sintagmă: “Îmi este rușine că am pierdut zece ani din viață sub acest dictator”.

    dezvo9lta, te rog…

  2. Dragă Liviu,
    Sintagma este o sinteză pentru:
    “Un personaj mai abject şi mai negru în istoria României nu a existat .
    Hoţ este puţin spus . Este un criminal naţional . S-a urcat beţivul pe masă şi joacă cu ţigăncile . Românii nu au fost nicicând în istoria lor mai ciudaţi . Alţii fură o găină de foame, că plâng copiii de foame şi înfundă puşcăria . Alţii fură avuţia ţării şi dacă o fac în cârdăşie cu domnul preşedinte şi cu clica lui, înfundă străinătatea şi luxul . De la o familie de mafioţi şi analfabeţi ( frate mafiot-şef al Constanţei – trafic cu arme şi altele – , fiică analfabetă şi balaoacheşă de fiţe – mulţi copii nu ştiu ce gust are ciocolata – , fiică hoaţă cu apartamente şi case de lux ), această progenitură şi-a format un partid de hoţi – nu că alţii sunt mai breji – care a sărăcit poporul ăsta în ultmul hal.”

    Ştefan Paraschiv nu este angajat la vreun ziar – aşa că, din păcate, nu realizează portrete dezvoltate de „dictatori” la cerere 🙂

  3. Pingback: Recapitulare (25) Copacul cu răvaşe | tudorvisanmiu

  4. A existat un personaj mult mai abject decat Basescu in contemporan: fostul rege Carol II.

Lasă un răspuns

