Schiţă de idei privind introducerea studiului genealogic în învăţământul românesc

Centrul de Genealogie

De mai mult timp, mă gândesc la oportunitatea introducerii studiului genealogic în învăţământul românesc – probabil ca o materie opţională, pe lângă Istorie. 

ARGUMENTELE în susţinerea unei asemenea măsuri cred că sunt câteva:

1) În primul rând, în favoarea importanţei cunoaşterii strămoşilor, sunt argumentele formative şi sociale

La nivel individual, consolidează un sentiment al apartenenţei şi continuităţii familiale, şi oferă un „plus de identitate, care poate conduce la un plus de demnitate” – sau, într-o explicaţie paremiologică, „cunoscând de unde vii, şti mai bine cine eşti” (Filip Iorga). De asemenea, cunoaşterea faptelor meritorii ale înaintaşilor, alături de o conduită morală, poate avea un efect emulativ, care să-i facă pe moştenitorii lor mai buni. În aceste sensuri, efectul formativ poate fi doar benefic

La nivel colectiv, îmbunătăţeşte relaţiile între generaţii (a bunicilor, părinţilor şi nepoţilor) – oferind vârstnicilor o „cale” prin care pot transmite descendenţilor lor…

Vezi articol original 531 de cuvinte mai mult

Anunțuri

Un comentariu

Din categoria Universale

Un răspuns la „Schiţă de idei privind introducerea studiului genealogic în învăţământul românesc

  1. Pingback: Recapitulare (25) Copacul cu răvaşe | tudorvisanmiu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s