Alegere

Ieri, am avut de ales între două evenimente:

(1) fie la dezbaterea „Totalitarismul şi politologia”, în jurul ultimei cărţi a lui Vladimir Tismăneanu, „Diavolul în istorie” – la Librăria Humanitas de la Cişmigiu (de la ora 19:00);

(2) fie la evenimentul „Oraşul poetului profet”, o acţiune teatrală (artistic-culturală), pe un scenariu care îmbina două poeme: „Profetul”, de Khalil Gibran şi „Oraşul cu un singur locuitor”, de Matei Vişniec – în Pasajul „Nicolae Bălcescu” de la Universitate (de la ora 19:30).

Ştiam că evenimentul (2) va fi înregistrat multiplu, pe când evenimentul (1) este probabil să nu fie -decât, poate, de vreo persoană binevoitoare, precum domnul Cristian Pătrăşconiu 🙂

Din raţiuni afective, am ales evenimentul (2).

orasul poetului profet

Eu sunt băiatul cu haină neagră şi cămasă albă cu carouri; în buzunar, ţin o carte.

M-am gândit şi la opţiunea de a merge la ora 19:00 la Librărie, să asist la începutul dezbaterii până la 19:20, încât să ajung la 19:30 la Pasajul Universitate. Acest lucru nu s-a putut, eu şi fratele meu fiind captivaţi de o altă „îndatorire”: am avut munca ingrată de a ruga trecătorii să nu ia cu ei din mesajele/răvaşele aflate în suporturile în formă de copaci (lucru foarte atractiv), întrucât aceştia făceau parte din „recuzita” spectacolului, invitându-i în schimb să ia şi să păstreze un mesaj din cei trei „copaci” din afara perimetrului delimitat pentru spectacol. Adesea, oamenii luau mesaje înainte să apucăm să zicem ceva; chiar dacă, binevoitori, le puneau la loc, noi trebuia să le rearanjăm, mesajele având o indicaţie (literă colorată) scrisă pe colţul din dreapta de pe spatele foii, pentru actori („copacii” erau un element interactiv în cadrul spectacolului).

Nu regret în niciun fel alegerea mea; regret, doar, că n-a înregistrat nimeni evenimentul Humanitas 😦 Fotografiile, din păcate, nu vorbesc….

totalitarism si politologie

Foto: Petre Mărgineanu

…………………

P.S.: La mulţi ani purtătorilor numelor de Mihai şi Gavril – în mod particular, „La mulţi ani!” lui Gabriel Liiceanu [notă: şi pe fratele meu geamăn îl cheamă Mihai, dar, fireşte, urările nu i le-am adresat pe blog ori Facebook – cum mi se pare că într-un mod curios fac anumiţi oameni].

„LA MULŢI ANI!” Majestăţii Sale, Regelui Mihai al României.

În legătură cu „deschiderea porţilor” Palatului Elisabeta (de la ora 10:00): ştiam de mult despre eveniment, însă, datorită şcolii (studiem dimineaţa), n-am putut participa, deşi mi-aş fi dorit mult. Aici, nu mai era o chestie de decizie 😦

Doresc, în schimb, să particip la Marşul de duminică, 10 noiembrie – începând din Piaţa Charles de Gaulle (ora 14:00), pentru revizuirea articolului 152 din Constituţia României.

5 comentarii

Din categoria Jurnal

5 răspunsuri la „Alegere

  1. Ioan Cadar

    Trăiască regele!

  2. Ioan Cadar

    Vedeţi că am lăsat aici Imnul regal de pe youtube, dar fiid de pe youtube cred ca a ajuns la spam.

  3. L-am adus „la lumină” 🙂
    Trăiască Regele!

  4. Ioan Cadar

    No amu-i bine!

  5. Pingback: Recapitulare (24) Oraşul poetului profet | tudorvisanmiu

Lasă un răspuns

