Omul care aduce cartea: Noli me tangere

Am găsit astăzi, la emisiunea „Omul care aduce cartea” de la ProTv, o prezentare a romanului „Nu mă atinge”, de Dumitriţa Stoica [*].

Cum citatele extrase de mine pe tema futurologiei ori cu un alt scop nu evidenţiază părţile esenţiale ale romanului, poate Dan C. Mihăilescu – critic literar – vă va stârni curiozitatea mai mult decât am putut s-o fac eu.

Câteva date biografice şi bibliografice despre profesoara de limba şi literatura română şi autoarea Dumitriţa Stoica am cules aici.

Vă invit să citiţi şi „recenziile” scrise de Iulia Florea şi de Adriana Bărbieru din revista LZR.

Câteva date profesionale, pe site-ul liceului.

„Visez încă la o Arcadie şcolară, fascinată de cărţile esenţiale, în ciuda evidenţelor unei educaţii care visează altceva – să transforme bunurile intelectuale în bunuri de larg consum. Eu rămân la convingerea că între un Hamlet şi un hamburger, primul este mai profitabil nu doar din punct de vedere cognitivo-moral, ci şi digestiv. Sunt, cu alte cuvinte, un profesor demodat şi n-am de gând să mă schimb.” (Autoprotret)

Notă: [*] Volum câştigător al Concursului de Debut Literar UniCredit (categoria roman), ediţia a IV-a, 2011.

Un comentariu

Din categoria Arta Literaturii

Un răspuns la „Omul care aduce cartea: Noli me tangere

  1. Pingback: Recapitulare (11) Cum să lecuieşti un fanatic? | tudorvisanmiu

Lasă un răspuns

