Doru Dascălu despre sistemul de învăƫământ (pre)universitar facultativ

Elementele de bază ale unei societăţi umane corecte, şi care nu are ca pricipiu de viaţă doar competiţia între oameni sunt complet altele.

În primul rând şcoala ar trebui să fie locul în care fiinţa umană poate acumula cunoştinţe despre tot ce doreşte sau îl pasionează, fără nici un sistem de recompense. Asta presupune, începând cu clasa a V-a, desfiinţarea claselor şi formarea de săli de predat o anumită disciplină. Sala de română, sala de matematică, sala de biologie,etc.

Cu alte cuvinte copilul vine la ora profesorului dacă doreşte (….. părintele său – în clasele primare – şi chiar el – în ciclul gimnazial şi liceal -, n.n.). . Cel mai important aspect este desfiinţarea notelor. Copii vor ocoli sălile unde predă profesori slabi, ca să nu zic altfel. În acest mod se poate face şi o diferenţiere clară între profesori, în funcţie de cât de căutat este de elevi. Nu ca (în prezent) cu grade. Am văzut profesori care aveau ultimul grad, dar ca pedagogi erau cei mai proşti posibili.

Să revin. Profesorul la sala lui, poate interzice accesul elevilor care perturbă procesul de predare. În acest mod se crează automat o disciplină a elevilor. Nu e necesar să se pună absenţe.

După terminarea liceului, cine doreşte poate da examen la facultate, prin teste care să selecţioneze tinerii doritori să se perfecţioneze într-o anumită disciplină. Facultatea poate folosi acelaşi sistem de notare, cu o singură excepţie. Studentul rămas repetent din cauze obiective să nu mai aibă dreptul să urmeze acea facultate.

Un sistem de învăţământ creat doar pentru instruirea omului, fără recompense, poate crea omul nou, omul mileniului III. Omul care nu se află în permanentă competiţie cu celălalt (ci în colaborare – n.n.).

Şi dacă tot e democraţie, să dăm puterea poporului. Acest nou sistem de instruire nu va fi agreat de stăpâni, dar poate fi implementat într-o comunitate.

(Comentariu la articolul „Nimeni nu s-a născut adult”)

Anunțuri

13 comentarii

Din categoria Scoala de (C)atena

13 răspunsuri la „Doru Dascălu despre sistemul de învăƫământ (pre)universitar facultativ

  1. Nu stiu daca un copil de 11 ani are maturitatea necesara ca sa faca alegerile corecte.

    Apoi, aici apare alt principiu: cine are autoritatea ca sa stabileasca si sa directioneze educatia unui copil?

  2. Draga Cristina, aici intervin tot parintii. Sistemul sus-mentionat (descris succint si convingator) este o alternativa la cel actual, care obliga tot elevii dintr-o clasa la acelasi numar de ore (cu mici exceptii, de optionale).
    Domnul Dascalu propune un fel de „Saptamana altFEL” permanentizata. Iti marturisesc ca mai toti colegii mei au mers de buna-voie la cate un expozeu/atelier/loc de dezbateri (din pacate, au fost prea putine, si nu toate de interes general).
    Sistemul mi se, teoretic, corect d.p.d.v. educational dar, practic, imposibil de realizat pana peste 30-40 de ani: trebuie schimbata mentalitatea, si cum deja profesorii au un anumit mod de gandire, ei trebuie inlocuiti cu altii noi. Iar lucrul acesta se poate face numai in puterea timpului…..

  3. Deci propozitia Cu alte cuvinte copilul vine la ora profesorului dacă doreşte. ar trebui sa se termine cu: (daca doreste) parintele. 🙂

    (apoi, democratia nu e buna. as alege libertatea in locul democratiei. puterea poporului nu este intotdeauna buna. vedem ce politicieni avem 😉 )

  4. Problema la democratie nu-i de selectare, ci de oferta 🙂
    (adaug o nota)

  5. mediesanul1234

    Daca tot se dau reforme,va ofer si eu reforma mea.Simpla si eficienta.

    http://mediesanul1234.wordpress.com/2012/08/06/dreptul-de-proprietate-asupra-copilul-e-succesul/

  6. „În această epocă a libertății, a comunicării globale, copiii răspund oprimării și controlului total, ignorării legilor naturale ale dezvoltării lor, în mod neconștientizat, în școlile publice de pe toate meridianele prin creșterea gradului de violență. Statele cheltuiesc milioane de dolari și de euro pe proiecte de prevenire și reducere a violenței școlare. Școlile seamănă, din ce în ce mai mult, cu pușcăria. Jandarmii și polițiștii păzesc la porțile școlii. Recent, un ministru al educației a propus introducerea cazierului școlar. Inutil. Sclavii s-au eliberat prin răscoale, proletarii prin revoluții, de vreo sută de ani asistăm la mișcări pentru eliberarea femeii (de sub prejudecăți, desigur, altfel e liberă!). E nevoie de o nouă revoluție: cea a eliberării copiilor de sub prejudecățile adulților. Ultima. Non-violentă. Pentru că adulții nu fac copii. Ei fac sex.” (Marcel Căpraru)

  7. Notă: Domnul profesor vorbeşte de prejudecăţi, nu de judecăţi corecte (manifestate prin instituirea de reguli).

  8. mediesanul1234

    Am mai auzit texte dinastea de 100 ori cum ar fi cica eliberarea de sub prejudecatile adultilor.Care prejudecati?

  9. Că orice copil vrea numai să de distreze.
    Că este dependent de tehnologie şi nu poate supravieţui o zi într-un camping.
    Că importante pentru desăvârşirea lui profesională sunt notele, premiile şi bursele, nu cunoştiinţele efective (iar totodată pretind că profesorii trebuie să fie indulgenţi cu nevoile lor).
    Că, dacă-i arăţi că-l iubeşti şi nu vezi relaţia copil – părinte ca un schimb (eu te cresc, tu mă îngrijeşti la bătrâneţe), va exploata acest lucru.
    Aş continua, dar cred că e suficient pentru descrierea unui anumit gen de părinte de copil din învăţământul public românesc.

  10. Parintele respectiv este produsul scolilor, deci nu trebuie eliberarea de sub prejudecatile adultilor, ci de sub indoctrinarea sistemului.

  11. Eliberarea de sub îndoctrinarea sistemului e partea a II-a: e mult mai dificilă şi în contradicţie directă şi frontală cu interesele oculte ale unor indivizi (prima parte se poate face la un nivel inviolabil de către autorităţi în mod direct: prin produsele tehnologice, reclame şi lipsa de modele, ei pot să influenţeze lumea în rău).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s