Rezvolvare a Variantei 2, subiectul oficial al evaluării naţionale matematică 2011 – 2012 pentru elevii clasei a VIII-a

Varianta 2, subiect E.N. matematică, clasa a VIII-a, 2011 – 2012.

SUBIECTUL I
1) 15
2) 15
3) (- infinit, 2]
4) 4 * 4 = 16
5) 25 * 6 = 150
6) 12

SUBIECTUL 2

2) media geometrică = produsul radicalilor termenilor

3)  Notăm cu x numărul băieţilor și cu y numărul fetelor.

x + y = 26 elevi

(x – 3) + (y – 2) = 26 – 5 = 21 elevi

y – 2 = 2(x – 3) = 2x – 6 => y = 2x – 4

=> x + 2x – 4 = 26 => 3x = 30 => x = 10 băieţi

=> y = 2 * 10 – 4 = 20 – 4 = 16 fete

Ȋn clasă sunt 16 domnișoare.

10 baieti + 16 fete = 26 elevi
4) b) A (3, -3) => f(3) = -6 + 3 = -3
5) E (x) = 9, indiferent de x număr real diferit de valorile 1 și -1:

(valorile de -1 și +1 au fost date ca necompatibile cu x deoarece, dacâ ar fi luat una din aceste valori, numitorul ar fi luat valoarea 0, fracţia căpătând valoare neidentificabilă ori infinită, conform principiilor lui Brahmagupta)

SUBIECTUL III

1) Primul:

2)  Al doilea:

Anunțuri

7 comentarii

Din categoria Proiecte scolare

7 răspunsuri la „Rezvolvare a Variantei 2, subiectul oficial al evaluării naţionale matematică 2011 – 2012 pentru elevii clasei a VIII-a

  1. ion vizitiu

    Tudor m-ai dat peste cap cu matematica asta. Pai daca problema spune ca atunci cand pleaca cele doua fete si cei trei baieti, numarul fetelor este dublu decat al baietilor, nu e logic ca raspunsul este 14 fete + 7 baieti =21?
    Daca raspunsul corect este 16 fete(nu domnisoare) atunci numarul fetelor nu mai este dublu decat al baietilor. Eu am terminat demult cu astea dar am vrut sa vad daca-s bun de…ministru

  2. Nu, domnule Vizitiu: problema se refera la ipoteza plecarii, nu la plecarea efectiva a celor 5 elevi: clasa ramane intacta, cu 26 de elevi. Fireste, enuntul ar trebui sa fie mai clar, insa se subintelege („Daca ar pleca [….]”).

  3. Pingback: Recapitulare (7) Efervescenţă muli-laterală de 16 ani şi 6 luni | tudorvisanmiu

  4. Pingback: Subiect examen de capacitate matematică, an şcolar 2011 – 2012 « Muşcătura lui Fenrisúlfr

  5. Pingback: T.V.-M. A.L. (62) Examenul de capacitate (II) Matematică şi De la despre alegerea unui partener de viaţă până la mărunte exemple de existenţa umană « Muşcătura lui Fenrisúlfr

  6. Pingback: T.V.-M. A.L. (68) Plictisul augustin « Muşcătura lui Fenrisúlfr

  7. Pingback: Subiect examen de capacitate matematică, an şcolar 2011 – 2012 | tudorvisanmiu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s