Onţanu iubeşte bătrânii ţării! Sistemul medical resuscitat de primărie!

 PIESĂ DE TEATRU POLITIC

 Personaje

 

Marcel Mortis un cetăţean vârstnic, dificil, centenar, care nu crede în efectele medicamentelor şi se teme de spital mai rău ca de patul morţii.

Marcella Mortis – fiica lui, care îşi iubeşte tatăl nespus dar este supărată că nu se îngrijeşte de sănătatea lui mai mult şi nici un primeşte ajutorul ei.

Neculai Onţanu – primar al Sectorului 2 Bucureşti

Ştefania – recepţioniera supărată pe viaţă

Rosa şi Ileana – doctoriţe de gardă în noaptea de Revelion.

Monica – prezentatoarea unei emisiuni de ştiri

Irinuca – reporteriţa aceleaşi emisiuni

Scena 1. Telefonul

În casa Marcellei. Un telefon, pe o masă.

Marcella şi vocea Ştefaniei.

 Marcella: 1…. 1….. 2…. (telefonul sună)….  Alo, salvarea? Am un bătrân bolnav, tatăl meu, Marcel Mortis! Trimiteţi o salvare, să-l salvaţi!

Ştefania: Cum vă numiţi?

Marcella: Marcella, Marcella Mortis.

Ştefania: Şi tatăl dumneavoastră?

Marcella: Marcel, Marcel Mortis.

Ştefania: Bine doamnă, v-am înregistrat cererea. Nu avem personal disponibil în noaptea de Revelion, o să vă salvăm tatăl într-un timp indefinit. La revedere!

 Scena 2. Primarul

Acelaşi decor.

Marcella şi vocea primarului Onţanu

 

Marcella: Aoleu, ce mă fac? Merg în sistemul privat, chem medici din Germania, fac orice, dar nu îl las pe tata pradă sistemului medical. (Telefonul sună. Marcella răspunde) Alo, da?

Primarul Onţanu: An Nou cu bucurie, doamnă Mortis! Dăm telefoane din banii personali veteranilor de război, bătrânilor care ne-au salvat ţara de la dezastru! Am sunat la casa tatălui dumneavoastră dar nu răspunde. E stricat telefonul? Nu este o problemă, îi trimitem imediat orice are nevoie! Mobil, fix, galaxy tab…..

Marcella: Oh, domnule primar, nu ştiu ce să mă fac. Tatălui meu îi este rău, este bolnav la pat iar salvarea nu-mi trimite pe nimeni. Ce bucurie, numai tristeţe şi suferinţă!

Primarul Onţanu: Cum? Nu trimit salvare? Imposibil!

Marcella: Credeţi-mă, domnule primar, parol!

Primarul Onţanu: Trimit imediat cele mai bune doctoriţe, cele mai serioase, cele mai putincioase asistente din întregul sistem medical al sectorului 2!

Marcella: Cum, domnule primar, puteţi face asta?

Primarul Onţanu: Fireşte că pot, sunt primarul!

 

(Muzică de încheiere al unui discurs politic. Cortina cade, pauză de 10 minute)

 

Actul 2. Casa lui Marcel

 

Scena 3. Cheia

Dormitorul lui Marcel.

Marcel, în pat.

 

(Soneria sună)

Marcel: Ce vreţi, ce vreţi de la viaţa mea?

(Se aude cum cheia intră în broască şi uşa se deschide)

Marcel (înmărmurit): Securitatea a venit să mă ia…..

 

Scena 4. Resuscitarea

Acelaşi decor.

Marcel, Marcella, Rosa şi Ileana

 

(Marcella intră în cameră)

Marcel: A, tu erai!

(Intră Roşa şi Ileana)

Marcel: Cum? Ai adus criminalii, în casa mea? Să nu te văd, nici pe tine, nici pe ei!

Marcella: Dar….

Rosa: Domnule Mortis, nu fiica dumneavoastră ne-a chemat, ci domnul primar Neculai Onţanu a sectorului 2 Bucureşti!

Ileana: Sunteţi veteran de război, un om respectabil şi demn, aţi salvat ţara de la dezastru, sunteţi bătrânul ţării şi am primit ordin să vă salvăm!

Marcel: A, da? Începeţi, atunci…..

 

(Se aude o melodie de glorie. Cortina cade, pauză de 10 minute)

 

Actul 3. Casa Radio

 

Scena 5. Salvarea

Sediul unei emisiuni de ştiri.

Monica.

 

Monica: Ştire de ultimă oră! Am aflat printr-un comunicat de presă al primăriei şi o declaraţie dată de cetăţeanul Marcel Mortis că ieri, 31 decembrie 2011, în noaptea de Revelion, primarul sectorului 2, Neculai Onţanu, a trimis două doctoriţe la casa unui veteran de război, un vârstnic bolnav, după ce fiica acestuia, doamna Marcella Mortis, sunase la salvare şi îi fusese promis ajutor într-un timp indefinit. Ascultăm însăşi cuvintele primarului.

 

(Pauză trei mnute. Lumina se stinge şi se aude un bâzâit, sunetul unui televizor întrerupt)

 

Scena 6. Împăratul

În faţa primăriei sectorului 2.

Irinuca şi primarul Onţanu

 

Irinuca: Sunt în faţa primăriei sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, alături de domnul primar Neculai Onţanu, salvatorul de vieţi. Domnule primar, ce aveţi de spus.

Primarul Onţanu: Doamna reporter, tot ce fac este…. pentru popor!

Irinuca: Domnule primar, aveţi votul meu! Credeţi că gestul dumneavoastră va influenta în vreun fel sistemul medical.

Primarul Onţanu: Doamna reporter, nu este vorba de ce cred eu, ci de realitate. Să luăm în calcul un scenariu simplu: Primarul Municipiului Bucureşti dă de Sfântul Valentin telefoane tuturor bucureştenilor. Află că s-au îmbolnăvit de la prea multe prăjiturele şi sărutări şi trimite ajutor medical tuturor. Află prefectul oraşului. Dă de Dragobete telefoane tuturor cetăţenilor judeţului Ilfov. Află că s-au îmbolnăvit de la prea multă ciocolată şi pupici şi trimite ajutor medical tuturor. Află Ministrul Sănătăţii. Trimite mesaje de Paşti întregii Muntenii, Oltenii şi Dobrogei. Află că s-au îmbolnăvit de la prea mult drob, miel, cozonac şi lapte şi trimite ajutor medical tuturor. Află Premierul României. Trimite mesaje de Naşterea Maicii Domnului în Ardeal, Banat, Crişana, Maramureş, Moldova, Bucovina. Află că toţi s-au îmbolnăvit de la prea mult picnic şi trimite ajutor medical tuturor. Află Preşedinţele Ţării. Dă de Crăciun telefoane întregului popor. Află că s-au îmbolnăvit toţi de la prea multe sarmale, cozonac şi lapte şi trimite ajutor medical tuturor.

Irinuca: Am înţeles, domnule primar, dar credeţi că toate se vor rezolva aşa simplu, într-un an?

Primarul Onţanu: Doamna reporter, nu este vorba de ce cred eu, ci de realitate. Realitatea este că ne vom încheia anul în cel mai bun mod posibil. De Anul Nou, Maiestatea Sa trimite un singur mesaj tuturor românilor. Anuntă că s-a reinstaurat monarhia. După ce au fost vindecaţi trupeşte în sfârşit s-au vindecat şi sufleteşte. În aste 365 de zile, nu numai sistemul medical va fi resuscitat, dar şi mândria întregului popor.

Irinuca: Domnule primar, sunteţi Regal!

Primarul Onţanu: Doamna repoter, nu sunt regal, ci regalist şi realist. Adevărul ştiţi care este? Că nu m-am născut rege. Dar când va afla poporul cum i-am salvat, voi deveni regele inimilor lor. Căci dacă nu m-am născut rege, fapta mă va face împărat!

Irinuca: Domnule primar, sunteţi deja!

 

(Se aude imnul melodic al melodiei Trei Culori. Cortina cade şi spectatorii aplaudă)

Un comentariu

Din categoria PoliticOS si NepoliticOASE

Un răspuns la „Onţanu iubeşte bătrânii ţării! Sistemul medical resuscitat de primărie!

  1. Pingback: Recapitulare (2) Moş Ianuarie prin troiene, fugind de lupi până la cină… roşii şi râsete incluse! | tudorvisanmiu

Lasă un răspuns

